enviar enllaç d�aquesta pàgina.   versió per imprimir

L’obligatorietat del control horari a les empreses objecte d’una nova sessió a la UEA

Dilluns 29/04/2019
 La sessió ha estat impartida per Lluís Palomas, advocat especialitzat en Dret Laboral a Grup Carles i ha comptat amb l' assistència de més d' un centenar de persones

A partir del 12 de maig, totes les empreses hauran de portar un registre diari de l'horari dels seus treballadors, que haurà d'incloure l'inici i la finalització de la jornada, sense prejudici de la flexibilitat horària. Així doncs, l'establiment d'aquesta obligació suposa un repte per a les empreses pel que cal preparar-se, ja que la transgressió d'aquesta norma pot suposar una infracció molt greu, que pot oscil·lar entre els 626,00€ i els 6.250,00€.

jornada control horari 1

En aquest sentit, conscients de la preocupació i els dubtes que han sorgit i s'han transmès a l'entitat arrel d'aquesta nova normativa, la Unió Empresarial de l'Anoia a través de la sectorial UEA assessors va organitzar una sessió informativa que va comptar amb un èxit d'assistència: més d'un centenar d'empreses anoienques van participar-hi amb l'objectiu de conèixer de primera mà el contingut de la nova normativa que regula el control horari a les empreses.

Aquesta sessió va comptar amb la col·laboració de Grup Carles, empresa que forma part del grup d'assessors de la UEA i que ha volgut participar en l'organització en nom de la sectorial. Lluís Palomas, advocat especialitzat en Dret Laboral a Grup Carles, va ser l'encarregat de realitzar la conferència sobre aquesta nova normativa.

Mesura obligatòria per a totes les empreses

Mitjançant negociació col·lectiva o acord d'empresa o, en el seu defecte, decisió de l'empresa prèvia consulta amb els representants legals dels treballadors de l'empresa, s'organitzarà i es documentarà aquest registre de jornada. Palomas va recalcar l'obligatorietat per a totes les empreses de portar el registre de control horari de tots els treballadors, excepte excepcions com el personal d'alta direcció que no està sotmès a l'estatut dels treballadors. En aquest sentit, l'advocat va explicar que “el registre es pot fer des de qualsevol manera, ja sigui a través d'un full d'Excel fins a una aplicació informàtica”, però tot i això, va exposar que “s'ha de tenir en compte la complexitat del registre de control horari en l'actual entorn laboral. Una normativa que no s'ajusta a la realitat de les empreses -teletreball, horaris flexibles...-. L'administració va darrere la realitat, ja que es dirigeix a controlar el temps presencial del treballador a l'empresa”.

L'empresa, obligada a conservar el registre de les hores durant 4 anys

L'advocat també va explicar que en el cas que els treballadors estiguin sota el conveni de transportistes són una de les excepcions, ja que en aquest cas especial, el tacògraf és un mitjà de prova. En el cas dels repartidors si estan en el marc de l'Estatut dels Treballadors, i per tant, hauran de fitxar.

L'advocat va finalitzar l'acte explicant que totes les empreses estan obligades a conservar el registre de les hores durant 4 anys, els quals romandran a disposició de les persones treballadores, dels seus representants legals i de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

enviar enllaç d�aquesta pàgina.versió per imprimir
CompartirDel.icio.usDiggFacebookGoogleLa tafanera MeneameTechnorati
Unió Empresarial de l´Anoia | Ctra. de Manresa, 131 | 08700, Igualada | T. 93 805 22 92