La UEA es reuneix amb els ajuntaments de l’ANoia Sud per identificar les necessitats i treballar noves accions en matèria de comunicacions i mobilitat

15.01.2020

La Unió Empresarial de l’Anoia, seguint la seva línia de treball d’ajudar a les empreses, a les persones i al territori, es va reunir amb representants dels consistoris de l’Anoia Sud (Piera, Hostalets de Pierola, Vallbona d’Anoia i Masquefa) per conèixer de primera mà les necessitats i les principals preocupacions que tenen les poblacions a nivell de comunicacions, infraestructures i mobilitat, i així poder traçar accions conjuntes per afavorir el creixement social i econòmic de l’Anoia Sud.

A la reunió, que va tenir un to d’entesa i col·laboració, els representants de les poblacions de l’Anoia Sud van expressar el seu descontentament amb les poques inversions en matèria de comunicacions que es fan a la zona. Afirmen que “es fan accions de millora puntuals, però no es resol el mal més gran”, referint-se al desdoblament de la B-224 (que uneix Vallbona amb Masquefa). Pels representants de les poblacions de l’Anoia Sud “aquesta via és un eix bàsic per a la nostra mobilitat i cal desdoblar-la tota per l’alt nombre de vehicles que hi circulen diàriament i per minimitzar els accidents de trànsit”. També van coincidir en la necessitat de construir una variant a Piera i Vallbona, per eliminar el pas de la carretera B-224 pel mig d’aquestes dues poblacions, així com també es va parlar de la millora de la carretera B-231, que connecta els Hostalets de Pierola amb Esparreguera i l’Autovia A-2, i la necessitat de desdoblar tota la C-15, eix vial bàsic que connecta l’Anoia amb la costa.

La connexió directa amb el quart cinturó (B-40) va ser una altra de les demandes que es van exposar a la trobada afirmant que “aquest enllaç aproparia l’Anoia als vallesos i podria ser un pol d’atracció per a l’arribada de noves empreses, dinamitzant a la vegada, els diversos polígons industrials de la zona”.

Pel que fa al transport públic, els representants de l’Anoia Sud van assegurar que cal trobar una solució per comunicar els barris i les urbanitzacions, i en relació al tren van reclamar una tarificació per quilòmetres i no per zones.

Al finalitzar la trobada, el president de la Unió Empresarial de l’Anoia va posar la UEA a disposició dels ajuntaments amb la voluntat de millorar i dinamitzar econòmicament el territori perquè la única manera de fer-ho és treballar conjuntament i amb consens.

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.