Per tercer any consecutiu l’Ajuntament d’Igualada i la Unió Empresarial de l’Anoia organitzem la Setmana de l’Ocupació: Preparaï’t, una setmana pensada i dirigida per a totes aquelles persones que es troben en situació de desocupació o que volen millorar la seva situació laboral.
Durant 5 dies, del 27 al 31 d’octubre, el Museu Comarcal de l’Anoia acollirà un conjunt de ponències i xerrades, agrupades en diferents temàtiques i que aniran a càrrec de professionals de reconegut prestigi amb l’objectiu de facilitar als assistents les eines que els han d’ajudar en el procés de recerca de feina o de creació del propi negoci.
Cada dia anirà dedicat a una temàtica en concret, així, començarem la setmana analitzant la situació general del mercat laboral, quines oportunitats hi ha al territori i quines són les tendències futures. El dimarts el destinarem a analitzar el nostre jo, parlarem de la importància de les emocions i de l’autoconeixement per a fer realitat els nostres projectes personals i professionals. La recerca de feina 2.0 serà el tema que es tractarà el dimecres, com buscar feina per internet i aprendrem a utilitzar correctament les eines del social media. També dedicarem una jornada a parlar de les competències, sabrem quins passos hem de fer per acreditar la nostra experiència laboral i quines són les competències més valorades per les empreses. I per tancar la setmana ens centrarem en l’autoocupació i el futur del treball, fent especial èmfasi en el fenomen freelance.
PROGRAMA
Dilluns 27 d’octubre: VISIÓ GENERAL DEL MERCAT LABORAL
– 9.30h Obertura institucional i conferència: Noves oportunitats al territori
Coneix quins sectors s’estan movent a l’Anoia, cap a quins àmbits estan treballant els agents econòmics i quines oportunitats hi ha per a les persones que cerquen feina a la zona.
- A càrrec d‘Àngels Chacón, regidora de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada i Blai Paco, President de la UEA.
Hora: de 9:30 h. a 11 h.
– 11.30h Conferència inaugural: “Com tenir feina”
Gaspar Hernàndez defensa crear el nostre propi lloc de treball. Aportar valor a la societat. Preguntar-nos què és el que la societat necessita; quin problema estem solucionant. I a partir d’aquí, diu, tindrem feina. En la seva xerrada resumirà el que ha après sobre “com tenir feina” al llarg dels 8 anys que fa que dirigeix L’Ofici de viure de Catalunya Ràdio.
- Ponent: Gaspar Hernàndez és periodista i escriptor. A Catalunya Ràdio dirigeix “L’Ofici de viure”, i a Tv3 ha presentat “Bricolatge Emocional”. La seva última novel•la és “La Terapeuta” (Columna).
Dimarts 28 d’octubre: LA IMPORTÀNCIA DE L’AUTOCONEIXEMENT PEL MEU DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL
– 9.30h Conferència: Em conec? Pinzellades per a trobar feina.
Parlarem de l’autoconeixement i de com motivar-nos en el procés de recerca de feina i davant situacions concretes com l’ entrevista de feina.
- Ponent: Maribel Salvador sòcia fundadora de Fòrum d’Activitats, SL . Postgraduada Practitioner en Programació Neurolingüística. Experta en Comunicació Humana i coautora del llibre Aprendre a treballar en equip
– 11.30h Conferència: Anem per feina: La intel•ligència emocional i el lideratge per a posar-se en marxa
Aportarem les eines, conceptes i coneixements des de la filosofia del lideratge personal i la ciència de la intel•ligència emocional, per tal d’ajudar persones en estat d’atur laboral a liderar-se a si mateixos per tal de construir el futur que volen i no donar-se per vençuts.
- Ponent: Andreu Gatuellas. Psicòleg, Coach certificat per la Universitat de Barcelona i especialista en Intel•ligència Emocional en el treball.
Dimecres 29 d’octubre: ESTRATÈGIA 2.0 PER A LA RECERCA DE FEINA
– 9.30h Conferència: Recerca de feina través de les xarxes socials
T’ensenyarem com treure profit de els xarxes socials per a la recerca de feina, i de com poden les noves tecnologies i les xarxes socials ajudar-nos en el procés de recerca de feina
- Ponent: Ari Vigueras, Psicòloga i Psicopedagoga, apassionada del Social Media, la formació de persones adultes i l’orientació professional.
– 11.30h Conferència: Com, perquè i per a què crear i enfortir la meva marca personal a la xarxa.
La majoria de reclutadors estan utilitzant les xarxes socials per a buscar i atraure el millor talent. La nostra marca personal és el nostre millor actiu i la xarxa el millor mitjà per a donar-nos a conèixer, trobar feina, noves oportunitats i emprendre.
- Ponent: Juanita Acevedo Segura, Formadora Empresarial & Coach Personal. Experta en, marca personal, servei al client i socialmedia. Llicenciada en Administració d’empreses i MBA en Emprenedoria. Directora Executiva d’Advantage Service. Autora del llibre Coaching para la Acción.
Dijous 30 d’octubre: LA MEVA EXPERIÈNCIA ÉS LA MEVA COMPETÈNCIA
– 9.30h Conferència: Com acredito la meva experiència?
Moltes persones han adquirit les seves competències professionals en el lloc de treball, mitjançant la pràctica. Explicarem com poden aconseguir una certificació que els pot servir per arribar a obtenir un certificat de professionalitat, un títol de formació professional o totes dues coses i facilitar, d’aquesta manera, la seva integració laboral, la promoció professional i el reconeixement social.
- Ponent: Encarna Moreno, coordinadora Servei Assessorament i reconeixement de l’IES Milà i Fontanals
– 11.30h Conferència: Converteix-te en un/a professional competent: Descobreix les habilitats clau per treballar o emprendre
Tots hem sentit a parlar de la importància de les competències en el mercat laboral… però certament són un punt “clau” a l’hora d’aconseguir una feina? Què són les competències laborals? Quines són les competències que s’exigeixen en el mercat laboral? I quines les que han de tenir els emprenedors?
- Ponent: Marta Zaragoza, economista i emprenedora . Fundadora i directora de Cresàlida
– 15.30 17.00h Conferència: Objetivo 50, sortides laborals per aturats veterans
Un dels col.lectius que tenen més dificultat a l’hora de cercar feina és el de les persones majors de 45 anys. Què passa amb la vida laboral a partir dels 45 anys? Quines sortides hi ha?
- Ponent: Jack Gaitelli, fundador i coordinador europeu de l’Associació internacional objetivo 50 i Ana Quintillá, Presidenta de la Asociación Objetivo50 a Espanya.
Divendres 31 d’octubre: NOVES FORMES D’EMPRENDRE
– 9.30h Conferència: Emprenedoria Cooperativa
Actualment està prenent força un nou model de gestió empresarial: el model cooperatiu. Exposarem les característiques del model cooperatiu en relació amb altres models d�empresa i les avantatges d�optar per la cooperativa.
- Ponent: Guillem Perdrix director de la Federació de Cooperatives Catalanes.
– 11.30h Conferència: El Fenòmen freelance
Cada cop són més les empreses que aposten per la contractació de professionals freelances per tirar endavant projectes concrets o per fer front a sobrecàrregues de feina puntuals. Tot i que aquesta tendència encara no arriba a nivells d’altres països , les xifres revelen que el futur de moltes companyies passa per aquest sistema.
- Ponent: Maite Moreno CEO de l’empresa Monday Happy Monday.
Inscripcions i informació
Utilitza el nostre formulari d’inscripció online molt pràctic per escollir amb només un click les xerrades a les que vols assistir!
– Inscripcions també mitjançant correu electrònic formacio@uea.cat especificant dia i activitat a la que es vol assistir.
– Tots els actes es faran al Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia (Dr.Joan Mercader, s/n d’Igualada)
- Participació gratuïta a totes les activitats.
- Adreçat a persones en atur o que volen fer un canvi professional