Aquest dimarts, el XVIIIè Cafè Digital de la comissió TIC de la Unió Empresarial de l�Anoia, TICAnoia, ha presentat Vinthink, una xarxa social destinada als amants del vi. Josep M. Pinyol, cofundador d�aquest servei, ha presentat aquesta innovadora proposta pensada per a que “els amants del vi puguin compartir les seves opinions sobre els vins que tasten i posar-se en contacte amb d�altres aficionats a l�enologia. A més, Vithink està pensada per a que els cellers puguin promocionar els seus vins i donar-se a conèixer”, ha explicat Pinyol.
Una desena de persones s�han personat al Cafè Digital per conèixer aquest projecte, que tot juts es presentava a finals de l�any passat. En aquest temps, ha aconseguit reunir a 1.500 usuaris i compta amb el registre de 11.000 cellers i una base de dades de 60.000 vins (alguns d�ells, aportats per usuaris o responsables de cellers). De fet, l�acceptació ha estat tan alta que l�aplicació a l�iPhone s�ha situat durant algunes setmanes entre el top-20 a l�App Store.
Vinthink té el mateix funcionament que el Facebook, però està destinat únicament als amants del vi, que poden compartir informació, valorar i comentar productes i localitzar cates de vins en el territori. De moment, Vinthink està disponible en format web i iPhone, però els seus responsables ja treballen amb una versió per a Android. “Vam començar ara fa dos anys quan, estant amb la meva dona –la Gemma Rojas- vaig voler deixar anotar la valoració del vi que m�estava prenent en aquell moment. Entre els dos vam pensar que estaria bé que hi hagués una eina que ens permetés valorar els vins que hem tastat i poder-ho compartir amb els amics”, explica Pinyol.
De moment l�aplicació està centrada en els usuaris, que tenen registre gratuït, i els cellers, que poden promocionar els seus productes i esdeveniments mitjançant un sistema premium. Els restaurant també podrien beneficiar-se d�aquesta eina, tot i que encara aquesta opció no està activada.
La presentació estarà aviat penjada a la web de TICAnoia