AEPIC i UEA engeguen un projecte d’anàlisi i diagnosi de les empreses per ser més eficients i sostenibles energèticament

13.05.2021

Les noves polítiques en matèria de transició energètica i el nou context energètic i ambiental; així com, les possibilitats dels Fons Europeus o programes de finançament dels governs per fer accions de transició energètica, representen una sèrie d’oportunitats per a les empreses, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

És per això que des d’AEPIC (Associació Empresarial del Polígon Industrial Les Comes) i la UEA (Unió Empresarial de l’Anoia) volen realitzar un assessorament personalitzat i un estudi d’oportunitats. Es tracta d’una assessoria amb informe final, gratuït per les empreses associades a l’AEPIC, i que té per objectiu valorar totes les oportunitats de millora i finançament en matèria energètica entre les empreses de l’Anoia, i en aquesta ocasió especialment, per a les empreses ubicades al Polígon de les Comes d’Igualada.

Aquest projecte d’anàlisi, inicialment comença amb les empreses del polígon i després s’estendrà a totes les empreses de l’Anoia.

El projecte que us presentem té dos objectius estratègics: Per una banda, l’assessorament gratuït a través de l’AEPIC i la UEA per identificar el potencial que hi ha a les empreses, amb l’objectiu de dur a terme millores en eficiència energètica, ajudar a resoldre dubtes i valorar la viabilitat tècnica i econòmica de determinades accions (energies renovables, optimització de la contractació, punts de recàrrega, plaques solars, il·luminació, aïllaments, electrificació de flotes, monitorització i telegestió, climatització…). I per l’altra, realitzar un inventari energètic del teixit empresarial per conèixer les necessitats i valorar la viabilitat de projectes compartits (comunitats energètiques, compra agregada, entre altres).

Fases del projecte:

– Fase 1. Detecció interessos i oportunitats Les empreses que vulgueu gaudir d’aquest servei us inscriviu al següent formulari on també ens podeu comunicar les accions en matèria energètica que creieu podrien ser interessants per la vostra empresa. FORMULARI Les places per participar del projecte són limitades. S’atorgaran per ordre d’inscripció.

– Fase 2. Recull informació. Un tècnic es posarà en contacte amb cada empresa per recollir la informació pertinent i valorar en detall les possibilitats d’actuacions.

– Fase 3. Entrega informe en digital. S’elabora i s’entrega l’informe d’anàlisi i viabilitat de les possibles actuacions. – Fase 4. Mapeig energètic. Amb la informació recopilada s’elaborarà un document d’interessos i oportunitats col·lectives, per valorar projectes col·lectius.

L’empresa que vulgui més informació sobre el projecte o per qualsevol dubte poden contactar amb economiacircular@uea.cat

Amb aquest projecte s’espera poder treballar entre tots aquesta transformació en eficiència i estalvi energètic per a les empreses de l’Anoia.

Front comú per acompanyar a les empreses en la transició energètica

AEPIC té com objectiu treballar per un polígon del futur: la millora de la competitivitat de les empreses existents -sobretot, mitjançant l’accés a serveis de qualitat i avançats-, treballar per un polígon eficient i sostenible. La missió de la Unió Empresarial de l’Anoia és la d’acompanyar a les empreses de la comarca perquè siguin fortes i competitives, però també eficients.

En aquest sentit, ambdues entitats es mostren convençudes d’aquest front comú per acompanyar a les empreses en la transició energètica: per tal d’assolir un nou model energètic que minimitzi els elevats costos socials i ambientals del model energètic actual -el canvi climàtic-, i que comporta, a la llarga, l’eliminació definitiva del fuel i del carbó.

Aquest projecte compta amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada, CETIM – Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa, Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i Gremi d’Instal·ladors de l’Anoia.

 

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.