El sector del comerç de l’Anoia destaca el suport de l’administració local durant aquest any de pandèmia

17.05.2021

El comerç ha estat un dels sector més afectats per la Covid-19, no només per les mesures preses que han afectat i afecten directament al comerç sinó també perquè aquestes mesures d’excepcionalitat han derivat en canvis d’hàbits de la ciutadania que repercuteixen directament en els negocis locals.

Per tal d’afrontar el nou context, la majoria de negocis han dut a terme alguna actuació o estratègica per tal d’adaptar-sen a les circumstàncies i exigències del moment ( venda online, repartiment a domicili…) i molts negocis han hagut de tancar. Per tal de quantificar l’impacte de la pandèmia del coronavirus en aquesta tipologia d’empreses a la comarca, la Unió Empresarial de l’Anoia va realitzar una trobada amb els diversos representats d’associacions de comerç de la comarca per detectar les seves necessitats i inquietuds. Durant la trobada, les empreses van incidir en què han rebut ajudes que els hi ha anat bé, però que no han sigut suficients perquè calen propostes a llarg termini per conservar, consolidar i mantenir viu el comerç local i de proximitat.

En la mateixa línia, una altra de les propostes que van exposar va ser que a part de rebre més ajudes directes al sector, consideren que s’hauria de rebaixar els impostos dels autònoms. Un altre dels reptes que ha de seguir afrontant el sector és l’adaptació a les noves tecnologies, i es considera clau l’acompanyament i suport al comerç en aquesta transformació digital del sector. No obstant això, es mostren molt satisfetes pel suport de l’administració, especialment la local, i de les ajudes i suport que han rebut dels seus respectius ajuntaments.

El valor de la proximitat

I per a finalitzar, les associacions de comerciants de l’Anoia van explicar que des de les seves entitats durant aquest any de pandèmia, s’han fet diverses campanyes per potenciar el consum de proximitat; campanyes molt ben rebudes per a tota la ciutadania. Aquestes accions han ajudat a reforçar el vincle de la ciutadania amb el comerç de proximitat i posar en valor diversos aspectes com la seva professionalitat i l’aportació que fan a al qualitat de vida de la ciutat.

Altres valors que van destacar és que el comerç de proximitat és el de la garantia, la confiança, l’espai de trobada i de relació amb les persones. Tots aquests valors, s’han vist reforçats i més visibilitzats durant la pandèmia: un actiu indispensable i crucial per a la comarca.

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.