Fer créixer l’empresa en temps convulsos. Aquest va ser el tema sobre el qual es va centrar el WebinarUEA, impartit per Oriol López, assessor i expert en ajudar a les empreses a créixer, prosperar i deixar llegat. Considerat un dels assessors més inspiradors del món segons el llibre “The World’s Most Inspiring Accountants”, i autor dels llibres “Creix i Prospera” i “L’empresari proactiu”, porta més de vint anys ajudant les empreses a créixer, a través d’una definició clara de l’estratègia i una orientació total a l’acció i la qualitat de vida.
Oriol López va iniciar la sessió online exposant que estem en un mon globalitzat on les crisis han existit i sempre existiran, per tant “hem de tenir present que la incertesa forma part d’aquest món i això ens obliga a estar preparats per a qualsevol situació i a gestionar l’empresa en aquest sentit”. I un element molt important a tenir en compte “hem de ser flexibles, saber adaptar-nos, i marcar una estratègia”.
Per López “créixer és una qüestió de prioritats, i aquestes prioritats ens les marquen les circumstàncies del moment i les tendències”. La crisi econòmica que vivim derivada de la Covid19 “ens ha demostrat unes necessitats i oportunitats que cal analitzar per marcar un pla d’escalada tenint en compte la part financera (tresoreria), la part de les operacions (com es treballa internament per reduir costos) i la part comercial (com alimentem la relació amb els clients)”.
Amb aquest anàlisi fet es pot començar a treballar les prioritats. Però quines són? Segons el ponent les finances, assegurant la liquiditat, reduint costos amb eficiència; les persones, aprofitant el talent de l’empresa i analitzant qui ens cal i què necessita; la tecnologia; el màrqueting, mantenint el contacte amb els clients, tenir clar el nostre valor per convèncer a nous clients davant la competència, anticipar-nos i programar visites per endavant, etc. També es important treballar prioritats com les operacions o procediments per tenir clar si hem d’invertir en nova maquinaria, o en innovar en el producte; i per últim, treballar la successió, és a dir, a mans de qui quedarà l’empresa en un futur, qui serà el propietari, o fins i tot quina és la successió de les persones que ocupen llocs de treball clau a l’empresa. Oriol López va reconèixer que parlar de successió sempre és incòmode però “en un món incert hem de tenir l’empresa preparada per a qualsevol situació”.
Un cop analitzades totes les prioritats “és important marcar un pla i tenir clar en quin moment o fase aplicarem cadascuna de les prioritats”. Per l’assessor i expert en ajudar a les empreses a créixer, “si aprenem a tenir clara una estratègia i a tenir una flexibilitat elevada ens en sortirem com a empresa i creixerem”.