Empreses del metall de la comarca es reuneixen per debatre sobre l’estratègia empresarial

16.12.2019

La sectorial del metall de la Unió Empresarial de l’Anoia va celebrar una nova edició de les jornades de treball anomenades “El futur, el metall i la indústria”, que tenen diversos objectius: per una banda, apostar per la competitivitat de les mateixes empreses a través del contacte, l’experiència, l’intercanvi i el networking; i per l’altra, compartir les inquietuds, i alhora debatre i intercanviar impressions amb les empreses metal·lúrgiques sobre com veuen el futur tant a nivell local, nacional i mundial del sector, permetent a l’empresariat anoienc relacionar-se de manera distesa i propera.

Més d’una vintena d’empreses del sector del metall de la comarca es van reunir en aquesta segona sessió, que va comptar amb dues grans empreses referents d’aquest sector com són el holding empresarial Calaf Grup i Ficosa.

Per una banda, amb la ponència de Míriam Pujol, consellera delegada de Calaf Grup, un grup empresarial nascut a Calaf i que amb una llarga trajectòria i evolució està conformat per diferents empreses d’àrees tan diverses com la construcció, les instal·lacions, els processos industrials d’enginyeria i fabricació, automatització, rasadores i equips per mineria, selecció de materials per visió artificial i tractament d’aigües i obra hidràulica. I per l’altra, amb Mercè Pujol, Rear view Systems Business Unit Corporate Director de Ficosa. Un proveïdor global de primer nivell dedicat a la investigació, desenvolupament, producció i comercialització de sistemes de visió, seguretat i connectivitat d’alt contingut per als sectors d’automoció i la mobilitat.

La sessió va girar al voltant del model econòmic actual, en constant desenvolupament marcat pel canvi tecnològic. Les dues convidades van coincidir que hi ha una tendència de mercat que com a empresa, “s’ha de saber llegir i interpretar per orientar la línia de negoci” i que en conseqüència, “s’han de veure les oportunitats i reinventar-se”; i si cal “obrir mercats amb altres sectors, i no limitar-se amb un de sol”. En aquest sentit, la situació econòmica va ser un punt a debat, si bé es va recordar que els indicadors parlen d’una desacceleració, es va incidir en la importància d’actuar amb previsió: “tenim l’aprenentatge del 2008 i el 2009, i n’hem après, ho tenim fresc. Hem de començar a prendre mesures perquè l’impacte sigui menor. Com? Estan a l’alerta”.

A més, tant Míriam Pujol com Mercè Pujol van destacar que la clau és “diferenciar-se per ser més competitiu. Cal una mentalitat d’equip, de cooperativisme i tenir molt clar que allà on es vulgui arribar, s’ha de fer una estratègia empresarial tenint en compte la col·laboració com a clau per avançar cap al futur”.

També ambdues empreses, amb origen familiar, van destacar que cal saber delegar i fer traspàs, i que les noves generacions estiguin formades i preparades; i no perdre la cultura de l’esforç, amb mentalitat de treballador de l’empresa i no d’accionista.

La següent jornada se celebrarà durant el proper mes de febrer i també comptarà amb la presència de dues empreses punteres en l’àmbit nacional i internacional. Aquestes trobades empresarials que s’aniran desenvolupant al llarg de l’any, amb una periodicitat de cada dos mesos, apostant per la competitivitat del sector a través del contacte, l’experiència i l’intercanvi.

 

Altres notícies

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova l’acord de col·laboració i vinculació amb la UEA amb l’objectiu de continuar formant part de l’associació empresarial multisectorial d'àmbit comarcal que actua com a punt de trobada natural de l'empresariat de l'Anoia i promoure, mitjançant accions...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.