La Unió Empresarial de l’Anoia ha celebrat aquest dimarts dia 18 de març de 2025 una nova jornada per acompanyar i guiar a les empreses, tenint en compte les seves necessitats, inquietuds i preocupacions. Per aquest motiu, ha organitzat una sessió sobre la gestió de persones, les seves relacions i el clima per tal de gestionar el talent i reduir l’absentisme a les empreses.
Aquesta sessió ha estat adreçada a professionals de RRHH i directius/ves per abordar un tema important avui dia i que és recurrent a moltes empreses: l’absentisme i el seu impacte. En aquest sentit, durant la sessió, s’ha parlat sobre l’absentisme 2.0; l’absentisme com a símptoma i també, el presencialisme. Una jornada que ha permès reflexionar sobre com la societat líquida actual es relaciona amb el lloc de treball i l’organització; però també, posar sobre la taula què necessiten les organitzacions per adaptar-se a aquesta nova realitat; i aspectes clau com el talent, la rotació, el canvi generacional , la comunicació efectiva i afectiva i la gestió del coneixement.
La sessió ha anat a càrrec de Núria Sánchez, mediadora i formadora de soft skills per a la convivència en entorns laborals. Diplomada en Treball Social i postgrau en mediació per la UB.
Aquesta jornada forma part dels Plans de Formació de l’àmbit de Catalunya, adreçats a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva (expedient STC/074/24/000001).