La comarca de l’Anoia té molt per oferir quant a experiències, allotjaments, cellers, restaurants, activitats… De fet, el turisme de l’Anoia és un sector molt ampli amb gran diversitat de serveis i propostes.
La Unió Empresarial de l’Anoia, a través de la sectorial UEA turisme, va celebrar el dilluns dia 7 de març, un nou networking per al sector. Es tracta del primer que s’ha fet de forma presencial, atès que les altres trobades es van realitzar mitjançant una plataforma virtual per la situació epidemiològica i sanitària d’aquell moment.
Aquesta trobada va comptar amb prop d’una trentena d’empreses del sector, i de perfils molt diversos i variats com les cases rurals, agències de viatges, restaurants, allotjaments, entre altres, per tal de facilitar el contacte entre les empreses i professionals d’aquest sector; generar relacions de negoci i sinèrgies; fer xarxa i motivar al sector. La jornada es va celebrar al Castell de Tous i va comptar amb la sessió de Carles Martí, coach de team building i intel·ligència emocional i expert en comerç i turisme.
Posteriorment, es va fer una dinàmica d’identificació de propostes, reptes i accions per aquest 2022, i també per trobar punts en comú entre el sector. El networking va finalitzar amb una visita guiada pels companys d’Anoia Patrimoni.
UEA Turisme
El sector turístic de la comarca (allotjaments, activitats, oci, restauració, esdeveniments…) va començar a organitzar-se i a fer pinya arran de les limitacions per la pandèmia. La sectorial UEATurisme va néixer llavors, esdevenint punt de trobada, de contacte i de professionalització del sector, amb formació, trobades virtuals, networkings i campanyes actives per donar a conèixer el territori i els seus serveis. Es van recollir els establiments, allotjaments i activitats amb les guies Descobreix l’Anoia i la Guia d’Enoturisme de l’Anoia (https://cutt.ly/zSetuw9 / https://cutt.ly/8Set5Db) que es renovaran aquest any. I és que aquest 2022 el sector entoma amb ganes un any que ha de ser de recuperació i de mirada endavant, i amb aquesta premissa hi ha sobre la taula noves propostes, de networking i coneixença, cursos i formació especialitzada, noves accions de promoció, jornades, campanyes… accions que permetran al sector a professionalitzar-se, sumar, generar sinergies i ser visibles. Aquest 2022, la sectorial desenvoluparà tot un seguit d’accions i visibilitat, les quals, convida a tot el sector del turisme a participar-hi.