Gestors i assessors fan pinya per millorar la situació del sector

29.09.2016

Formació especialitzada, evitar l’instrusisme i aconseguir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius. Aquestes són algunes de les conclusions que van sorgir del Fòrum Empresarial centrat en el sector de les gestories i assessories.

A la trobada, organitzada per la Unió Empresarial de l’Anoia, hi van assistir una vintena de professionals anoiencs del sector per explicar les necessitats que tenen a nivell professional i la conveniència de col·laborar i establir sinèrgies entre ells, per a la millora de la situació del sector.

Aquest col·lectiu considera que cal donar visibilitat al sector, tenir consciència de sector econòmic i evitar l’intrusisme professional aplicant determinades mesures com ara exigir la col·legiació per a impartir determinats serveis d’assessorament i gestió. El sector assegura que la crisi econòmica ha provocat que certes persones sense una qualificació adequada ofereixin serveis de molt baixa qualitat .

Pel que fa a les necessitats, els gestors i assessors opinen que s’hauria d’aconseguir tenir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius com l’Agència Tributària. Asseguren que la seva feina els porta sovint a anar a fer gestions a les seus de diferents organismes administratius i en aquest sentit la creació d’una finestra agilitzaria els tràmits i les gestions.

Una altre de les necessitats destacades és la formació. Consideren que a la comarca hi hauria d’haver estudis especialitzats per als gestors ja que actualment s’han de desplaçar a Barcelona per a formar-se. Així mateix, també veuen convenient que es creï una borsa de professionals docents per a aquelles empreses, entitats o organismes que necessitin un expert per a impartir un curs o taller. Asseguren que a la comarca hi ha bons formadors i cal potenciar-los.

A nivell comarca els gestors i assessors opinen que cal captar inversions i sobretot fer valer la capitalitat per evitar que determinats organismes marxin d’Igualada, com el cas recent de l’Oficina liquidadora. Precisament, en relació a la desaparició d’aquesta oficina, el col·lectiu de gestors i assessors s’han sumat al manifest conjunt que Ajuntament, Consell Comarcal, Síndica de Greuges i entitats socioeconòmiques han signat per tal que es mantingui el servei i es disposi d’una oficina de gestió integral.

El Fòrum Empresarial dedicat al sector de les gestories i assessories va ser una trobada productiva segons els participants, i volen organitzar noves reunions per seguir fent pinya, millorar la situació del sector i sobretot per començar a treballar en els primers objectius.

Altres notícies

Contractació subvencionada 2024: Torna el Programa 30+!

Contractació subvencionada 2024: Torna el Programa 30+!

Si esteu interessats en contractar personal a la vostra empresa, el Programa 30+ pot ser la vostra solució! A partir de l’1 d’octubre de 2024 torna el programa 30+, un programa que té com a objectiu la formació i inserció de persones de partir de 30 anys i inscrites...

Pla de Transformació Digital. Programa Activa Indústria 4.0

Pla de Transformació Digital. Programa Activa Indústria 4.0

QUÈ ÉS? Un estudi global sobre les àrees de la teva empresa que són susceptibles de ser digitalitzades. Tecnologies informàtiques aplicades al món físic (màquines, productes, sensors, instal·lacions, etc). Finalitza amb un full de ruta sobre solucions digitals per la...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.