Influencers i premsa especialitzada es citen a la comarca per descobrir el potencial enoturístic de l’Anoia

25.05.2022

Una vintena de bloggers, influencers, periodistes i experts en sumilleria i tendències del país van protagonitzar una jornada d’enoturisme exclusiva -celebrada el passat divendres dia 20 de maig- per posar en valor que l’Anoia és una comarca de vi i cava, amb una forta tradició i projecció vitivinícola.

Aquesta jornada va comptar amb l’impuls dels cellers del grup d’enoturisme de la UEA TurismeCava Pagès Entrena, Celler Can Vich, El Violinista, Caves Bohigas, Pla de Morei, Cava Maria Casanovas i Can Feixes-, la Unió Empresarial de l’Anoia; i amb la col·laboració i suport del Consell Comarcal de l’AnoiaAnoia Turisme.

A través d’aquesta jornada, els cellers han volgut reivindicar que la comarca és un territori amb passat, present i futur vitivinícola que conviden a conèixer prop amb experiències úniques i inoblidables d’enoturisme; defensant alhora, que són terra de cellers, caves, vinyes i bodegues amb tradició i història que volen compartir més enllà de la comarca.

La jornada es va desenvolupar durant tot un matí amb l’objectiu que els bloggers, influencers, experts i premsa especialitzada coneguessin de primera mà, visitessin i tastessin algunes de les experiències enoturístiques que els cellers participants ofereixen als visitants; ensenyant als seus seguidors a través de les xarxes socials, els seus perfils propis o a través dels seus articles, tot el que hi ha a l’Anoia per gaudir i descobrir, enoturísticament parlant.

La jornada  va arrencar a la Cava Pagès Entrena, on va tenir lloc la presentació de la iniciativa a càrrec dels cellers participants així com de Daniel Gutiérrez, conseller de turisme al Consell Comarcal de l’Anoia, qui va posar en valor que la jornada “era un gran exemple del que és una Anoia de turisme slow, de qualitat” i que “segueix la línia de projectes que es volen posar en marxa seguint aquest model, com les vies blaves o l’Ebike Tour, que permeten una gran complementarietat amb aquesta oferta enoturística”. Per la seva part, Carles Carol -membre de la Junta Directiva de la UEA i representant d’UEA Turisme- va celebrar l’aposta conjunta dels cellers, i va reconèixer l’esforç i el mèrit d’una jornada com la viscuda i que aquesta acció, i el plànol ajudaran a descobrir què tenim en aquest territori. També, des del vessant dels cellers i les propostes enoturístiques, Joan Pagès de la Cava Pagès Entrena va exposar que “No parlem de denominacions d’origen ni de productes. Parlem de territori”, convidant en aquest sentit, a conèixer els cellers que ofereixen projectes molt diferents i atractius.

Seguidament, es va fer el sorteig perquè els influencers i premsa especialitzada visitessin aleshores un celler en concret; visquessin l’experiència en persona i ho compartissin als seus perfils i articles, relatant en aquest sentit perquè visitar l’oferta enoturística de la comarca, el celler en qüestió i les qualitats organolèptiques dels vins tastats i maridats. La jornada va seguir amb un tast de la resta de propostes dels cellers participants i va finalitzar amb un dinar de germanor a la Cava Pagès Entrena.

Amb aquesta jornada també es va presentar públicament l’última edició del plànol-guia “Enoturisme de l’Anoia 2022”, un document que recull les experiències que ofereixen 9 dels cellers i caves de la comarca. El document presenta les diferents propostes que obren les seves portes per deixar al descobert els seus secrets, la seva història, la seva manera de treballar la terra i el raïm, per tal de tastar i conèixer els seus productes i el seu procés.  L’objectiu d’aquest plànol és que pugui acompanyar als visitants i turistes que posin els peus a la comarca, i puguin fer-hi una descoberta interessant. Per aquest motiu, els plànols estan a disposició de tots els turistes que s’allotgin a les cases i establiments rurals i hotelers de la comarca, als punts d’informació turística, a la seu de la UEA, i a més, la Guia, en format digital, es pot consultar des de qualsevol lloc: https://bit.ly/3wO1kLI

Tant l’organització com els assistents celebren l’èxit de la posada en marxa d’aquesta jornada que de ben segur, permetrà donar visibilitat, reforçar i posar en valor que l’Anoia és un territori enoturístic amb varietats pròpies arrelades que ens regalen experiències, vins i caves excepcionals.

UEA Turisme

UEA Turisme és la sectorial de la Unió Empresarial de l’Anoia que aglutina, representa i defensa els interessos de les empreses i autònoms del sector turístic de la comarca. Aquesta sectorial va néixer en plena pandèmia, el 2020, pel fet que va ser un dels sectors més afectats per les mesures restrictives per fer front a la crisi sanitària. A més, aquesta sectorial té com a objectiu ser un punt de trobada del sector, representant a més d’una cinquantena d’empreses dedicades als diversos subsectors del turisme (allotjaments, oci, restauració, esdeveniments, enoturisme…).

Altres notícies

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova l’acord de col·laboració i vinculació amb la UEA amb l’objectiu de continuar formant part de l’associació empresarial multisectorial d'àmbit comarcal que actua com a punt de trobada natural de l'empresariat de l'Anoia i promoure, mitjançant accions...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.