Sol·licitud de reducció de la Taxa de Residus per empreses ubicades a Igualada per acreditació servei privat
Les empreses ubicades al nucli urbà d’Igualada (excepte les ubicades al Polígon les Comes) podeu sol·licitar, a l’Ajuntament d’ Igualada, l’acreditació del Servei privat de recollida selectiva fins el 31 de març de 2025
Qui pot demanar la reducció per servei privat de recollida?
La persona titular d’una activitat que gestioni els residus municipals propis de la seva activitat mitjançant un gestor privat
Termini: fins el 31 de març de 2025
Condicions:
Per gaudir de la reducció per servei privat de recollida caldrà justificar la recollida de la totalitat de residus municipals generats , segons les condicions establertes en l’ article 13 de les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals de l’Ajuntament d’ Igualada (doc adjunt)
Què cal aportar?
- La sol·licitud s’ha de realitzar telemàticament mitjançant instància genèrica dirigida a l’Ajuntament d’Igualada
- Una declaració que justifiqui:
- La producció real anual de residus municipals
- La separació en origen de les diferents fraccions de residus
- La gestió d’aquestes fraccions segons la normativa vigent pel que fa a la recollida i tractament de residus
La declaració haurà d’estar degudament acreditada per una auditoria d’ una empresa especialitzada i certificada. L’auditoria té una vigència de 4 anys excepte canvis significatius en l’activitat.
- Còpia dels contractes amb vigència durant l’any en curs amb l’empresa destinatària del residu on hi constin:
- Codis del destinatari(gestor) i del productor o agent negociant. El destinatari ha de ser un gestor autoritzat inscrit en el Registre de persones gestores de residus de Catalunya
- Descripció del residu i la seva condició LER
- Quantitat de residu a traslladar
- El volum de contenització instal·lada per cada fracció i freqüència de recollida
- Tractament final , indicant el codi de tractament per a cada fracció recollida d’ acord amb decret legislatiu 1/2009 de 21 de juliol per la qual s’ aprova el text refós de la Llei reguladora de residus. Aquest tractament ha de ser una operació de valorització per a totes les fraccions excepte la resta.
- Certificat emès per l’empresa transportista inscrit en el registre amb el compromís de transportar el residu on indiqui el contracte de tractament amb el detall de les plantes de destí.
- Per a la fracció orgànica certificat del circuit privat de recollida privada on hi consti el codi de productor del sol·licitant
L’empresa tindrà un termini de 10 dies per esmenar la documentació, en el cas que la documentació aportada no acrediti el total compliment de les condicions.
L’empresa que acrediti totes les condicions gaudirà d’ una reducció en la taxa de residus.
Justificació en cas de validació
Durant el primer trimestre de l‘any següent caldrà aportar la documentació justificativa que estableix l’article 4 de les ordenances fiscals 2025.
Per a més informació podeu consultar les Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals de l’Ajuntament d’ Igualada en els següents documents:
Article 13 OF_Acreditació del servei privat de recollida selectiva
taxes escombraries IGUALADA 2025