La importància d’un pla de màrqueting digital per a un projecte comercial centra el WebinarUEA

06.05.2020

En el marc del cicle de píndoles online que organitza la Unió Empresarial de l’Anoia, dimarts va tenir lloc una nova sessió formativa enfocada en aquesta ocasió al màrqueting digital.
Marc Fernández, director d’INNIO, empresa d’estratègia i consultoria per a millorar el negoci, va explicar com crear una correcta estratègia de màrqueting digital, què hem de tenir en compte, i quines eines ens poden ajudar a l’hora d’implantar-la. I és que segons Fernández, “en un món cada vegada més digital, on els consumidors es mouen molt per les xarxes socials, és important que qualsevol projecte comercial implanti un pla de màrqueting digital que desenvolupi la marca, la diferenciï de la competència i garanteixi la captació i el manteniment de nous usuaris cap als seus espais digitals”.
Per Fernández el primer pas a realitzar és definir la proposta de valor del producte o servei que volem vendre, és a dir, identificar el valor afegit que ens diferencia de la competència, com pot ser el preu, la novetat, qualitat, estatus, rendiment, personalització, etc.
El següent pas seria concretar els objectius que volem aconseguir amb aquest nou producte o servei i marcar les accions que ens ajudaran a assolir-los. Per desenvolupar aquest pla d’acció és important preguntar-se com està el nostre sector, qui és la nostra competència i com comunica, què ens fa millors o pitjors, consultar les tendències de consum del moment a través de Google Trends, buscar on es troba el nostre públic objectiu en el món digital, i sobretot tenir clars els recursos que tenim per a desenvolupar aquest pla d’acció. És en aquesta fase, segons el ponent, quan “hem d’observar com es comporta el consumidor en l’àmbit comercial i fer dels canals digitals els millors aliats per a la venda de productes”.
Marc Fernández va explicar que un cop enllestit el pla d’acció cal posar-lo a la pràctica i per això s’ha d’analitzar els aspectes tècnics que necessitarem com llogar un hosting i un domini per allotjar la nostra pàgina web, tenir en compte els aspectes legals, logístics, i el sistema de compres, en cas de ser un ecommerce.
Per finalitzar el WebinarUEA, Marc Férnandez va de destacar les 4 fases que hem de seguir un cop desenvolupat tot el pla de màrqueting digital: atracció de nous usuaris, conversió, fidelització dels usuaris que ja tenim, i finalment brand lovers.

 

 

Altres notícies

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova l’acord de col·laboració i vinculació amb la UEA amb l’objectiu de continuar formant part de l’associació empresarial multisectorial d'àmbit comarcal que actua com a punt de trobada natural de l'empresariat de l'Anoia i promoure, mitjançant accions...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.