La sectorial d’assessors de la UEA afronta l’impacte de la transformació digital als despatxos professionals

15.01.2019

La transformació digital és un fenomen que ha arribat a tots els sectors de l’economia, i en els propers anys, les assessories i despatxos professionals també veuran com els seus negocis es veuen relacionats per aquest factor. Conscients d’aquesta preocupació, la sectorial UEA assessors va organitzar una sessió titulada “El Despatx Digital. Reptes i Oportunitats” per abordar com afrontar la digitalització que també afectarà a la professió.

La sessió va anar a càrrec de Marc Rius Parera, Sènior Sales Manager de Sage, qui va parlar sobre els reptes i oportunitats que el procés de digitalització portarà al sector i quina serà la tendència en la relació dels despatxos professionals amb Hisenda.

Els despatxos professionals, un sector en creixement. La clau?

La tecnologia Rius va explicar que “els despatxos professionals tenen relació amb el 95% de les empreses d’Espanya i el sector ha crescut un 20% en els últims cinc anys”, i que “l’empresa que no afronti un procés de digitalització dels seus processos desapareixerà”.

El conferenciant també va explicar que la tecnologia i el compliance es presenten com les principals oportunitats de negoci per als despatxos professionals per oferir un servei diferencial respecte la competència i que “hi ha nous models de negoci associats a la tecnologia que estan arribant al sector dels despatxos professionals” i que “permeten també gaudir dels serveis del despatx de forma gratuïta a canvi de la utilització de les seves dades. Degut a aquest increment de la competència, és molt important oferir un valor diferencial basat en la tecnologia i l’experiència de client”, va detallar. Rius va aclarir que per tal de donar aquest valor afegit, “des de Sage s’està treballant per disposar d’un chatbot que sigui capaç de resoldre consultes sobre assessorament del client. Les eines digitals permeten actualment automatitzar processos manuals del despatx com l’entrada de les factures, la verificació comptable i fiscal, o la comunicació bancària”, va concloure.

La sessió, realitzada a la seu de la Unió Empresarial de l’Anoia, va ser un èxit de convocatòria i va comptar amb l’assistència de gestors i assessors de la comarca de l’Anoia que van voler conèixer de ben a prop quin serà l’impacte de la transformació digital en els despatxos de les assessories i gestories.

 

Altres notícies

Les 25 empreses que més facturen a l’Anoia

Les 25 empreses que més facturen a l’Anoia

La comarca de l'Anoia va incrementar el seu volum de negoci el 20,1% en relació a l’any anterior, més d’un punt per sobre de la mitjana de la demarcació. La comarca presenta un elevat pes industrial, el 35,2, per sobre de la mitjana provincial. Dels 2.017 milions de...

Contractació subvencionada 2024: Torna el Programa 30+!

Contractació subvencionada 2024: Torna el Programa 30+!

Si esteu interessats en contractar personal a la vostra empresa, el Programa 30+ pot ser la vostra solució! A partir de l’1 d’octubre de 2024 torna el programa 30+, un programa que té com a objectiu la formació i inserció de persones de partir de 30 anys i inscrites...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.