La UEA apropa a l’empresariat anoienc la realitat virtual i augmentada com a claus per a una estratègia empresarial d’èxit

24.10.2019

80 empreses de la comarca de l’Anoia han assistit a una jornada de coneixement impulsada per la UEA. Sota el títol “Realitat virtual a l’automoció i la indústria”, aquesta jornada s’ha emmarcat dins el projecte UEA Lab Anoia 4.0, una comissió de treball -impulsada per la pròpia entitat- que acompanya i assessora a les empreses del territori en matèria de transformació digital.

En aquest sentit -l’acte celebrat a les instal·lacions de Servisimó Igualada- ha comptat amb dues conferències que han tingut com a fil conductor la realitat virtual i l’augmentada. Dues tecnologies estratègiques que s’apliquen en els entorns empresarials i industrials, i que no només s’han convertit en una eina de venda, màrqueting i promoció; sinó també de planificació de la producció, d’estratègia, de manteniment, de maquinària i equips… Entre altres solucions i possibilitats que s’han pogut conèixer amb més detall a través d’aquesta jornada.

En aquest aspecte, les dues conferències han comptat per una banda, amb Angel Campo, director comercial de Volkswagen Spain qui ha exposat el cas de Volkswagen 4.0: és a dir, com a través de la realitat virtual i configuració augmentada s’utilitza per oferir un servei al client. Campo ha afirmat que “és molt important visualitzar cap a on aneu. Hi ha moltes solucions tecnològiques, però hem de tenir en compte cap a on volem anar per assolir els objectius de la nostra estratègia empresarial. Nosaltres tenim molt clar que l’experiència del client és quelcom molt important per treballar. En som conscients i des de Volkswagen som capaços de fer tot el procés comercial a través d’una tablet. La realitat virtual ja fa temps que l’utilitzem”.

Per altra banda, la jornada també ha comptat amb la conferència de Xavier Riba, soci-fundador i director territorial de Catalunya d’Innovae, una empresa de solucions de realitat virtual i realitat augmentada amb aplicacions en venda, formació, manteniment, logística, fabricació i control.

Riba ha explicat als assistents diverses aplicacions, solucions i resultats de realitat virtual i augmentada a la indústria, en els àmbits de la formació, el manteniment, en solucions per muntatge i control de qualitat i també els digital twins, els bessons digitals com a estratègia per interactuar virtualment amb la maquinària, els equips i serveis reals. En aquest sentit, el ponent ha afirmat que “la digitalització ens permetrà tot un tipus d’avantatges i eines per conèixer en tot moment el funcionament de la nostra empresa en tots els aspectes: treballadors/es, màquines, clients… Per conservar i mantenir el know-how dins l’empresa”.

La jornada ha finalitzat amb un dinar a peu dret on els assistents han pogut compartir i intercanviar les seves opinions i impressions. La jornada ha comptat amb el patrocini de Servisimó Igualada i la col·laboració del Campus Motor Anoia.

 

 

 

 

 

Altres notícies

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova l’acord de col·laboració i vinculació amb la UEA amb l’objectiu de continuar formant part de l’associació empresarial multisectorial d'àmbit comarcal que actua com a punt de trobada natural de l'empresariat de l'Anoia i promoure, mitjançant accions...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.