El resultat comptable ens informa només d’un aspecte de la nostra empresa o negoci. A més, són complicats, voluntaris i no hi ha instruccions per a la seva confecció. Per tal de seguir acompanyant a les empreses, resoldre els dubtes plantejats pel que fa a la comptabilitat davant la realitat econòmica actual; però també, dotar-les-hi d’eines per a la seva consolidació, creixement i prosperitat perquè siguin més fortes i competitives, la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) i l’Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID) han organitzat conjuntament una sessió virtual que s’emmarca dins el cicle de píndoles empresarials anomenades Webinars UEA. En aquest sentit, a través d’aquesta sessió s’ha pogut comprovar de forma didàctica i concisa com fer una anàlisi de les masses patrimonials i del control de la tresoreria. L’acta ha comptat amb la ponència de l’economista, expert comptable acreditat REC i AECA i tècnic tributari, Jose Luís Giral. L’economista i expert comptable ha explicat a les empreses que el resultat comptable és essencial per a molts aspectes de l’empresa: per determinar la base de l’impost de societats per tributar, per repartir divends als accionistes o per conèixer la situació patrimonial de l’empresa. I també, per conèixer-ne la seva solvència. A més, Giral ha exposat una proposta de control global i que per dur-lo a terme, cal fer tenir en compte tot un conjunt d’elements com l’anàlisi dels estats financers bàsics, el càlcul de les masses patrimonials, l’elaboració i comparació de ràtios i evolució de la situació financera. Per tal d’introduir i explicar la matèria en qüestió, Giral ha obsequiat als i les assistents amb una plantilla gratuïta, oberta i orientativa a disposició de les empreses i que permet fer aquesta anàlisi. Davant la situació financera actual, Giral s’ha referit a les empreses afirmant que “els ICOs han donat certa estabilitat a les empreses. Però serveixen per aguantar la pandèmia, no per resoldre deutes anteriors” i que “les mesures financeres que s’han dut a terme per prevenir la falta d’activitat han sigut bones per frenar l’impacte de l’aturada, però que no s’ha d’oblidar la generació de beneficis”. La Unió Empresarial de l’Anoia celebra l’èxit i la bona entesa de seguir col·laborant conjuntament amb l’ACCID per tal de seguir resolent els dubtes dels seus associats en les diverses matèries de caire empresarial i econòmic. Futurs webinars UEA La Unió Empresarial de l’Anoia tancarà la temporada dels webinars UEA 2020 aquest divendres dia 18 de setembre sobre els Fons Europeus de Recuperació i Resiliència, una sessió que és possible gràcies a la col·laboració de Foment del Treball Nacional, ACCIÓ i Catalunya – Next Generation EU. Les inscripcions es poden fer a través d’aquest enllaç: https://bit.ly/3npmwC8 De cara al nou any, ja prepara nous webinars per seguir donant aquest servei d’informació i acompanyament empresarial. En aquest sentit, per al proper dimarts dia 12 de gener tindrà lloc el webinar “Créixer en temps interessants” de la mà d’Oriol López, assessor del creixement d’empreses qui donarà pautes a les empreses a centrar-se en les prioritats reals per assolir els seus objectius estratègics. D’altra banda, per al proper dimecres dia 20 de gener, la sessió online estarà conduïda per Jordi Tarragona, conseller de famílies empresàries. Sota el títol “Emprenedoria de pel·lícula per a la família empresària”, aquest webinar vol donar resposta que si la família propietària perd l’espert que les empreses familiars comencen per l’emprenedoria d’algú, és difícil que superi amb èxit els reptes de regeneració estratègica als que abans o després haurà de front. Una constatació que l’actual pandèmia ha recordat. En aquesta línia, la sessió repasarà els fonaments de l’emprenedoria a través del cinema.
Descobreix els serveis de Reempresa: una oportunitat única per a emprenedors i empresaris
Vols comprar o vendre una empresa en funcionament? Reempresa, un servei innovador creat per la patronal Cecot i la Fundació Autoocupació, t’ofereix una solució completa per donar continuïtat al teixit empresarial i preservar els llocs de treball. Aquest servei posa en...