La UEA Magazine porta dues dècades publicant-se de forma ininterrompuda, tot i les circumstàncies econòmiques i reptes de tots aquests anys; ha sobreviscut a canvis, a crisis, sent tot un exemple de resiliència i tenacitat; publicant-se tant de forma digital com impresa. Els seus inicis es remunten al setembre de 2002. Mentre la Unió Empresarial de l’Anoia celebrava aleshores els 20 anys de la seva fundació, va néixer l’Anoia Empresarial, un butlletí informatiu que pretenia -segons la seva primnera editorial signada per l’aleshores president de la UEA, Josep Romaní-, ser “el portaveu de l’empresariat anoienc i mitjà de difusió de les activitats que realitza l’entitat. Un mitjà per rebre notícies d’interès empresarial i articles d’opinió dels diferents gremis de la nostra comarca, comissions de treball, entitats i organismes relacionats amb el món empresarial”. La revista, aleshores, estava impulsdaa per l’equip tècnic de la UEA, però també pels membres de la Comissió d’Imatge i Divulgació, integrada pels senyors Francesc Altés, Josep Cubí, Ferran Raja i Josep Vergés; i estava oberta a tothom a col·laborar-hi, una essència que segueix perdurant fins a dia d’avui.
L’Anoia Empresarial va ser el fonament de l’actual revista. No va ser fins l’any 2006, que sota el mandat de Rmaon Felip i a través de la comissió d’imatge i comunicació encapçalada per Elena Marín, la publicació experimenta un nou canvi i passa a dir-se UEA Magazine, amb l’objectiu d’oferir un nou format i uns continguts completament renovats, i així és com la UEA Magazine arriba ja al seu vintè aniversari amb el seu número 56: 56 portades i editorials, més de 2.500 pàgines escrites amb més de 120 entrevistes i més de 230 reportatges i milers d’anuncis d’empreses del territori, que han confiat en tots aquests anys.
Us expliquem alguns fets destacables d’aquesta publicació que l’han fet catapultar-se com una revista reconeguda i d’èxit:
- Any 2002: Neix el primer número de l’Anoia Empresarial – Diverses autoritats polítiques i agents socioeconòmics van complir les pàgines d’aquest nou número, amb 30 pàgines, que acabava de néixer a les Gràfiques Cubí.
- Any 2006: L’Anoia Empresarial passa a anomenar-se UEA Magazine – Un disseny més modern, amb nova imatge corporativa i amb la mateixa il·lusió de seguir sent l’única econòmica i emrpesarial de la comarca. A més, la revista passa també a imprimir-se en un nou paper -semblant a un diari gruixut-, un tret que encara la caracteritza fins l’actualitat
- Any 2009: Premi a la millor revista associativa de l’Estat espanyol – L’any 2009, la UEA Magazine va guanyar el premi a la “Millor revista associativa”, atorgat pel jurat dels premis Korazza, per la seva claredat, estil estilístic, la seva escriptura amena i la seva eficàcia informativa
- Any 2020: Nova imatge corporativa – Amb motiu de la implantació de la nova imatge corporativa i seguint l’adequació d’aquesta, el logotip de la capçalera canvia i es modifica per tal que segueixi el manual d’estil i ofereixi una imatge més moderna i actual
- Any 2021: La UEA Magazine, escollida per formar part de l’APPEC – La Junta Directiva de l’APPEC (Associació de Publicacions Periòdiques en Català) va escollir a la revista UEA Magazine com a nova incorporació d’aquesta publicació econòmica i empresarial a l’associació al 2021. Això ha permès que la revista sigui visible a través del portal digital iQuiosc.cat, juntament amb les revistes de més tirada de Catalunya. Una oportunitat per ser més visible i tenir més ressò a Catalunya i a la resta del món: www.iquiosc.cat
- Any 2022: La UEA Magazine participa a la Setmana del Llibre en Català – La UEA Magazine va ser present a l’espai de revistes d’iQuiosc – APPEC amb motiu de la Setmana del Llibre en Català, que va tenir lloc del 9 al 18 de setembre de 2022 al Moll de la Fusta de Barcelona.
Aquí hi trobaràs tots els números.