La UEA recull les incidències per l´avaria massiva de Telefònica Movistar

28.04.2015

Des de la setmana passada desenes d’empreses i particulars de la zona del polígon industrial de les Comes d’Igualada i també altres municipis de l’Anoia, es troben sense línia de telèfon ni internet. La UEA segueix recull les incidències per fer una reclamació conjunta i fa pressió com a patronal.

L’avaria va començar el matí de dijous en moltes de les empreses, deixant-les sense línia, i per tant, repercutint negativament amb una pèrdua de clients, contactes, proveïdors, comandes… una pèrdua que es podria xifrar en milers d’euros si sumem tots els afectats, una pèrdua que ni les empreses ni la comarca ni el país poden permetre’s avui en dia.

Reclamació conjunta per totes les empreses afectades

Davant d’un greuge d’aquestes dimensions, la Unió Empresarial de l’Anoia, com a patronal comarcal que representa el món empresarial de l’Anoia i rodalies, està treballant, des de dijous mateix, per trobar una solució a la problemàtica el més ràpid possible i accelerar les gestions.

Una de les accions que porta a terme la UEA és el recull de tots i cadascun dels casos de les empreses per presentar una reclamació conjunta i fer força pels danys i perjudicis ocasionats. Totes les empreses afectades que vulguin adherir-se a aquesta reclamació conjunta que ho faci saber a la UEA a través del telèfon 938052292 o bé a través del formulari que es pot trobar al següent enllaç.

El conveni amb Iguana, una alternativa

Els associats a la UEA tenen a la seva disposició el conveni de l’entitat amb Iguana, empresa associada que ofereix el seu servei per empreses a un preu especial pels associats. És una alternativa al servei d’Internet amb ample de banda de gran capacitat amb descomptes en les noves altes en el servei d’Internet Pro1 (6Mbps, 8Mbps i 10 Mbps) i Internet Pro3 (6Mbps, 8Mbps i 10 Mbps), 120€ de descompte en l’alta de servei i un 40% de descompte en l’import de la quota mensual durant 2 anys

Degut a la incidència amb Telefònica Iguana està agilitzant la tramitació de noves altes de servei. Per a més informació contacteu amb la UEA.

Resposta de Telefònica

Des de la patronal anoienca també s’ha enviat una carta al director general de Telefònica a Catalunya, per informar de l’avaria massiva i exigir que no només es solucioni el més aviat possible sinó que “les empreses del nostre territori i del nostre país puguin tenir la garantia de Telefònica que no torni a passar més”.

Des de Telefònica informen que estan treballant en l’avaria des del primer dia, però que “l’avast es tant gran que els treballs encara no s’han pogut finalitzar”, i esperen tancar les incidències a principis d’aquesta mateixa setmana.

La coincidència de l’avaria massiva que afecta la ciutat s’afegeix a la vaga indefinida declarada pels operaris de telefònica. L’acció puntual d’alguns piquets, a més dificulta i retarda encara més que se solucioni el problema.

Des de l’Ajuntament també s’està fent un seguiment de tota la problemàtica i segueixen atents a l’estat del servei i previsó de reestabliment.

Queixes generalitzades entre les empreses

Diverses empreses afectades per l’avaria, han fet arribar les seves queixes i la seva indignació per la falta de servei, la pèrdua econòmica que els suposa, i sobretot, la desinformació. És el cas d’Engisoft, Aison Equipment o Troymark, que des de dijous estan sense servei i tot hi haver fet la seva recamació particular i encara ara, després de 72 hores no han rebut cap reposta de Telefònica. Les xarxes socials han estat també escenari de les queixes de diversos usuaris afectats preguntant quan es reestabliria el servei. La UEA segueix amb atenció l’evolució dels casos particulars¡ i recorda a totes les empreses afectades que vulguin adherir-se a la reclamació conjunta que ho facin saber a la UEA a través d’aquest formulari o bé del telèfon 938052292.

Des de Telefònica lamenten la situació, però aclareixen que “al ser una avaria massiva no podem detallar amb precisió quan se solucionarà cada incidència particular”. És recomanable que les empreses pinformin d’una incidència per tal que Telefònica ho pugui constatar, tot i que per reclamar danys i perjudicis, aquest tema es veurà supeditat a que les empreses afectades tinguin o no en el seu contracte estipulat algun tipus de garantia de subministrament.

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.