Un nodrit grup de les empreses del sector del Metall de la comarca, agrupades a l’entorn de la UEAMetall, van reunir-se aquest dijous a la seu de l’entitat per programar les activitats a dur a terme durant l’any.
Un dels punts essencials de la trobada va ser com donar resposta a les necessitats de formació que té el sector, tant pel que fa a nous treballadors com al necessari reciclatge dels que ja estan en actiu. Es van valorar les opcions ofertes per l’Institut Milà i Fontanals d’Igualada, amb la direcció del qual es va mantenir una reunió a final del 2016, alhora que es van acordar buscar vies per impartir cursos d’utilitat per a les empreses metal·lúrgiques.
Entre les principals necessitats que ha d’afrontar el sector en els propers anys hi ha l’escassa atracció que la metal·lúrgia genera entre les noves generacions. Per aquest motiu, s’elaborarà un Pla de Visibilitat del Sector del Metall de l’Anoia, amb l’objectiu de contribuir a millorar-ne el prestigi social. Mitjançant aquest esforç d’imatge es pretén incentivar les vocacions industrials entre els joves de la comarca, contribuint tant a satisfer les demandes del propi sector com reduint les xifres d’atur que registra l’Anoia.
I és que el sector metal·lúrgic és el que genera més ocupació al conjunt de la comarca: les 160 empreses del ram generen uns 3.000 llocs de treball, generant una xifra de negoci de l’entorn dels 500 milions d’euros. Si en aquest còmput també s’hi té en compte el sector del motor i d’altres materials de transport, l’Anoia registra unes 290 empreses, amb un volum de negoci de 656 MEUR i que donen feina a 3.500 treballadors, el 27% de la comarca, segons les dades del registre mercantil.