El compromís és una de les pedres angulars de l’èxit en els equips i les organitzacions: és la predisposició a dedicar un esforç discrecional extra, alineat amb les prioritats de l’organització i que es fomenta en els principis bàsics del treball en equip: confiança, comunicació, coordinació i complementarietat. En ocasions, algunes de les mesures que les organitzacions adopten amb bona atenció per generar-ne, deriven en iniciatives poc reeixides, ja que no és fàcilment assolible si no s’estableixen les condicions apropiades perquè sorgeixi.
Tenint en compte aquesta preocupació, la Unió Empresarial de l’Anoia ha organitzat una nova sessió informativa dins del cicle de Píndoles d’Estratègia Empresarial per tal d’abordar aquesta qüestió i donar a conèixer, a l’empresariat anoienc, com establir i cultivar el compromís a l’empresa a través de la cultura de l’engagement. Aquesta sessió es va realitzar el passat divendres dia 22 de juny i va anar càrrec d’Anna Fornés, directora de la Fundació Factor Humà.
Les Píndoles d’Estratègia Empresarial són un espai de debat i anàlisi per tal d’adquirir i compartir coneixements entre els directius de la comarca. A través d’aquest espai, es tracten temes com branding, vendes, transformació digital, el lideratge, entre altres. Des de la Unió Empresarial de l’Anoia es referma l’aposta per la gestió de talent dins les organitzacions a través del projecte Empresa Conscient. Per aquest motiu, la UEA segueix amb el full de ruta i les idees de futur detectades i analitzades en el darrer II Fòrum Empresarial de l’Anoia, celebrat el passat 17 d’abril. En aquest sentit, la segona edició d’aquesta nova píndola d’Estratègia Empresarial ha estat relacionada amb la gestió del talent dins les organitzacions, clau per a la competivitat i l’èxit de les empreses.
El compromís dels treballadors té a veure amb el lideratge dels directius
Segons la directora de la Fundació Factor Humà, Anna Fornés, el compromís dels treballadors amb la forma de liderar dels directius a les empreses té relació. Els perfils dels treballadors són diferents als de fa quarant anys enrere i per tant, la forma de liderar-los i portar-los cap al compromís amb la missió i els valors de l’empresa, també ha de canviar. En la mateixa línia, els assistents també coincidien amb la preocupació de com aconseguir el compromís de les noves generacions (Generació Y o Millenials i Generació Z) que entren a formar part de les organitzacions, i els quals, la seva forma de viure i les seves necessitats motivacionals bàsiques difereixen de les generacions Babyboomers o X. En aquest sentit, Fornés va recalcar la importància del treball en equip per actuar conjuntament amb aquesta finalitat i va presentar el Baròmetre Factor Humà, una eina d’autodiagnòstic per a la millora organitzativa -creada per la Fundació Factor Humà-, dirigida a empreses i institucions que vulguin millorar la seva competivitat a través d’una millor gestió de les persones i que permet obtenir informació sobre el nivell d’acompliment dels principis del Manifest Factor Humà. A través del Baròmetre es pot augmentar la competivitat, atraure talent i exercir un lideratge coherent.