Un any després de la posada en funcionament del servei d’assessorament en telecomunicacions per part de la UEA de la mà de l’assessor Xavi Calvet, una quinzena d’empreses ja han fet ús del servei aconseguint de mitjana una reducció d’entre el 50% i el 100% de la factura de telecomunicacions, telefonia fixa, mòbil i internet.
Les empreses que s’han beneficiat d’aquest servei el valoren de manera molt positiva ja que no només els ha permès estalviar-se grans quantitats de diners a l’any en telecomunicacions, sinó que també han pogut conèixer de primera mà quins serveis tenen contractats i per a què serveixen, uns serveis que massa sovint desconeixen tot i que els l’han venut en un paquet de serveis associats a una línia que paguen cada mes. Amb aquesta informació i els anàlisis de costos pertinents les empreses poden comprendre racionalitzar i gestionar de manera més eficient les seves telecomunicacions.
De les empreses que se n’han beneficiat, de dversa dimensió i sector econòmic, la mitjana d’estalvi és d’uns 8.500€ tenint en compte que algunes tindran un estalvi significativament major degut a la dimensió dels costos fins al moment de l’assessorament.
Xavi Calvet, el tècnic assessor, explica que la el problema de la majoria d’empreses “és que d’entrada estan mal situades contractualment”. Moltes empreses desconeixen exactament si les tarifes que tenen responen al que necessiten ni si tenen un cost adequat al servei que se’ls ofereix.
L’avanç tecnològic i telecomunicatiu dels últims anys fa que les empreses puguin tenir grans serveis d’internet i telefonia a un cost molt menor que anys enrere. Calvet explica però que “el problema és que s’han mantingut i/o encarit uns serveis durant una època de crisi en què les empreses han hagut d’ajustar-se i retallar també línies de telèfon i internet sense que això suposés una reducció de la factura”. El servei d’assessorament que ofereix permet veure quin és l’estat actual d’aquests serveis i els seus contractes i buscar una solució per racionalitzar-ne tarifes, ús i costos.
Servei gratuït pels associats
Aquest servei d’assessorament en telecomunicacions és un dels serveis gratuïts que tots els associats a la UEA tenen al seu abast. El servei d’assessoria que s’ofereix està valorat en prop dels 300€ i no té cap cost per les empreses que formen part de la Unió Empresarial de l’Anoia. Així les empreses associades poden tenir un servei d’auditoria a cost zero que proporciona la informació necessària perquè futures decisions en matèria de telecomunicacions per l’empresa (nous serveis, tarifes, canvis de companyia, permanències,…) puguin fer-se amb coneixement i eficàcia, evitant costos innecessaris que a la llarga penalitzen l’empresa i la condicionen durant un mínim de dos anys amb serveis que no utilitza o no necessita.
A banda de l’auditoria, que ja representa un avantatge per totes les empreses que la sol·liciten, la diagnosi i els consells que es recullen en aquest assessorament, permet a les empreses optimitzar els seus costos en telefonia i internet i arribar a rebaixar les seves factures entre un 50 i un 100%.
Per a més informació o sol·licitar el servei podeu adreçar-vos a la UEA al 938052292 o bé al correu uea@uea.cat