Les oportunitats de l’eCommerce i algunes recomanacions centren un nou WebinarUEA

12.05.2020

La situació que ens ha portat a viure la pandèmia del Coronavirus ha canviat alguns dels hàbits de la societat, com és la manera de comprar. La Covid19 ha mostrat a la població el model de la compra online i l’oportunitat que ens ofereix. Precisament, les oportunitats que ens aporta l’eCommerce davant el Covid19 va ser el tema tractat en una nova edició dels WebinarsUEA. La sessió online va anar a càrrec de Llorenç Palomas, responsable de Marketing de Doofinder (empresa SaaS que presta servei a 5000 eCommerce), propietari de esdeMarketing.com, mentor d’startups en diverses organitzacions, 15 anys d’experiència en eCommerce.
L’estat d’alarma i el confinament ha fet que moltes persones s’hagin iniciat en el món de la compra online, disparant els índex de vendes a través d’Internet. Així ho explicava Llorenç Palomas qui afirmava que “tot i no saber encara si aquesta tendència es mantindrà, no hi ha dubte que els consumidors no tornaran a ser els mateixos després del període de confinament”.
Les compres online i els tipus de productes més venuts en temps de Covid19 al nostre país ha seguit el mateix patró que altres països, com Itàlia. Segons Palomas, “en funció de l’evolució de la pandèmia les necessitats dels consumidors han anat canviant”, des de l’alimentació, la farmàcia, les mascotes i l’esport ens les primeres setmanes de l’estat de l’alarma, a articles que no són de primera necessitat com la jardineria, les manualitats, els jocs, o material escolar, en aquests darrers dies de confinament.
Tot i els canvis en el consum de productes, les vendes on line s’han mantingut i en aquest sentit, es pot dir, segons Palomas, que “en temps de coronavirus l’eCommerce ha adquirit un paper fonamental i s’ha reforçat” i “un 42% dels compradors online han comprat en noves botigues durant el confinament”. En aquest sentit, segons l’expert en eCcommerce “actualment hi ha una gran oportunitat perquè les empreses facin el pas cap a la transformació digital, complementant el seu negoci tradicional amb una plataforma de compra online”.
Llorenç Palomas va exposar diverses mesures i consells a tenir en compte a l’hora d’implantar un eCommerce per vendre productes i/o serveis. En primer lloc “cal analitzar les tecnologies que tenim al nostre abast per veure si són suficients” com el whatsapp, bizum, instagram o Shopify. Important, també, “mesurar diàriament com evoluciona la demanda del nostre producte i/o servei” a través d’eines com googleAnalytics, el cercador de la nostra botiga online, o el google Alerts per conèixer la competència. També cal “tenir en compte els canals d’adquisició, és a dir, els llocs on invertirem per tenir visites i visibilitat”. Canals com google Ads, Google Shopping, facebook, o Instagram, aquest funciona molt bé per a negocis locals.
Pel que fa a donar visibilitat al producte i/o servei en qüestió, Palomas va recomanar treballar amb els actius que tinguem més a l’abast com els emails, els SMS o missatges per wathsapp, o la xarxa instagram. Una altre opció, que també va esmentar, és entrant en les grans plataformes per tenir més visibilitat, com Amazon, ManoMano (bricolatge), Privalia (moda) o Mascoteros (mascotes).
Palomas també va parlar de la importància de fer una correcte atenció al client, aportant solucions quan ho requereixi, ajudant en el procés de compra del client, responent dubtes, etc. Per això cal tenir canals de comunicació àgils i que puguem atendre de seguida com l’email, el telèfon, whatsapp, o xat online. Per finalitzar, Llorenç Palomas va apuntar que “en el món digital també s’ha de pensar a llarg termini i per això és vital la fidelització del client”. Si el consumidor ha quedat satisfet és molt provable que torni a comprar a la nostra botiga i “això ens assegura una continuïtat en el mon online”. Per tant, segons Llorenç Palomas, “s’ha d’oferir al client garanties i facilitats en la compra” com el social proof, el certificat de seguretat, despeses d’enviament gratuïtes i oferir diferents sistemes de pagament.
Podeu recuperar aquest webinar CLICANT AQUI

 

Altres notícies

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova el seu acord de vinculació amb la UEA

TICAnoia renova l’acord de col·laboració i vinculació amb la UEA amb l’objectiu de continuar formant part de l’associació empresarial multisectorial d'àmbit comarcal que actua com a punt de trobada natural de l'empresariat de l'Anoia i promoure, mitjançant accions...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.