Lloreda va explicar el recorregut de l’empresa familiar, una història curiosa i un paradigma de visió i reconversió. Una empresa que va néixer l’any 1949 per fer recobriments metàl•lics i que amb la crisi dels 90 es va haver de reinventar comercialitzant un potent desengreixant que havien desenvolupat per fer servir en la seva activitat original: el KH7 . Aquest va ser el gir en l’estratègia de negoci d’una empresa que Josep Ma Lloreda dirigeix des de 1994, quan va prendre el relleu del seu pare per a dedicar-se exclusivament a la fabricació i comercialització de productes de neteja per a la llar i pel sector industrial.
Des de llavors l’empresa ha crescut un 11% anual, consolidant KH7 com una marca líder del sector i amb un ampli reconeixement sota els valors de treball ben fet, treball en equip, compromís i la innovació com a pilar fonamental de la seva estratègia de negoci. Per a Lloreda la innovació és una actitud, a KH Lloreda tot respira innovació: el màrqueting, els recursos humans, la fabricació i logística, la gestió i els propis productes.
Actualment Lloreda té un aplantilla de 85 treballadors i factura 40 milions d’euros. A l’empresa s’han creat procediments per fomentar la creativitat i i aspectes com la qualitat, la seguretat i el respecte pel medi ambient i la implicació social són presents en la gestió de la companyia
Visió i Motivació
El president de KH Lloreda va explicar que a l’empresa es fomenta la creativitat i que les decisions es prenen en el Comitè de Direcció Interdepartamental, en l’elaboració del pla estratègic i participa tothom” , per a Lloreda “ l’èxit de l’empresa és la implicació de tots els treballadors”.
Objectius
Lloreda explicà que els objectius que s’ha fixat l’empresa són el manteniment del mercat nacional, on el producte està plenament consolidat i el de créixer a nivell internacional fins a convertir-se en una marca líder a nivell mundial.
. Motor i anuncis trencadors
Lloreda va parlar dels anuncis trencadors de KH7 dirigits per grans professionals com Bigas Luna i ara amb Juan Antonio Bayona. Segons Lloreda, “s’ha de tenir la visió d’anar a trencar conceptes estàndards i fer coses diferents que la gent recordi quan s’aixequi del sofà”. El món del motor també és un dels punts forts de posicionament de marca de KH7, molt present al Dakar, on hi participen els seus pilots: Nani Roma, Laia Sanz i Jordi Juvanteny.
L’acte va comptar amb el patrocini de Mútua General de Catalunya