La sectorial de turisme de la Unió Empresarial de l’Anoia -UEA Turisme- que aglutina i representa a les empreses del sector ha presentat la creació d’una plataforma virtual, Visitanoia, una plataforma que dona visibilitat al sector i a tota l’oferta turística existent de la comarca. Aquesta plataforma -que neix d’una necessitat real del sector de mostrar-se unit i oferir una Anoia turística real-, rep el suport del Consorci per a la Formació Contínua de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament d’Igualada, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Anoia i Anoia Turisme, constata la força del sector, posicionant i donant visibilitat a la comarca com a destinació turística. A més, un dels altres objectius de “Visitanoia” és desestacionalitzar el turisme durant tot l’any. En aquest sentit, aquesta plataforma es converteix en una acció que permetrà que els futurs visitants visitin, gaudeixin i descobreixin l’Anoia tot l’any, una destinació turística amb molt potencial.
A través de Visitanoia – Descobreix l’Anoia tot l’any, la plataforma permet a l’usuari i futur visitant a planificar l’estada en tots els sentits: des de veure l’oferta en allotjaments, restauració, l’agenda d’activitats i serveis que s’hi ofereixen (enoturisme, oci, visites…); i també, com arribar i moure’t per la comarca, dins i fora, entre altres. Un dels potencials de la plataforma és poder personalitzar aquesta cerca per tal que el visitant pugui a fer-se a mida la seva estada.
La presentació s’ha desenvolupat a Can Macià (Òdena) i ha comptat amb l’assistència de més d’una quarantena d’empreses del sector a la comarca i rodalies, i ha comptat amb la participació del president de la Unió Empresarial de l’Anoia, Joan Domènech, qui ha agraït l’aposta publicoprivada per fer aquest projecte una realitat, i que el fet de ser-hi tots els professionals del sector, demostra “la força com a destinació turística” i que “Tot això ens permetrà a fer veure que val la pena seguir apostant pel turisme de l’Anoia, amb recursos i finançament”. El president també ha a puntat que a través d’aquesta plataforma es constata “La gran oferta turística, en totes les variables del sector, i que cal exposar, fer saber, promocionar i explotar”. A més, Domènech també ha afirmat que “L’Anoia té una situació geoestratègica molt bona, i això no només permet que el visitant descobreixi la comarca en totes les seves vessants, ja sigui perquè fa una estada o només vingui per una acció concreta” sinó que gràcies a la plataforma, l’usuari “pot conèixer tot el que l’Anoia té al seu entorn i la proximitat que té amb altres destinacions con els Pirineus i la platja. Són accions que poden complementar-se perfectament, i que permeten que es compleixin un dels objectius principals, com ho és la desestacionalització”.
En aquesta presentació també hi ha assistit el secretari de Treball de la Generalitat de Catalunya, Enric Vinaixa, qui ha posat en valor la fórmula publicoprivada, especialment, quan “un territori ha de conjugar una plataforma per posar en valor el turisme i que és alhora una eina col·laborativa”. Vinaixa ha explicat com aquesta aposta pel turisme de la comarca va néixer en un moment complicat, en plena pandèmia, i que a través de la feina feta per l’administració, el sector i la UEA “Visitanoia és un cas exemplificant i que voldríem que es repliqués en altres territoris. És un gran èxit perquè vertebra i fa atractius aquells elements que la gran capitalitat fa que no es vegin. Sou puntals, i amb aquesta iniciativa, ho volem seguir reforçant”.
Jordi Marcé, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada ha agraït la tasca del sector i de l’entitat per treballar colze a colze amb les administracions i així generar dinamisme a la comarca i a la ciutat; especialment, a través d’aquesta eina on tothom pot gaudir dels recursos que té a l’abast el territori.
El conseller de turisme del Consell Comarcal de l’Anoia, Dani Gutiérrez, ha destacat que avui és un “dia històric i fonamental pel turisme de l’Anoia”, destacant en aquest sentit, aquest exemple de col·laboració publicoprivada a la comarca que permet avançar cap a la transformació digital turística del territori. Tanmateix, Gutiérrez també ha afirmat que és una línia a seguir perquè l’Anoia es posicioni com “una destinació turística de qualitat”; però a la vegada, “un destí resilient i referent del turisme sostenible i slow”.
Carles Carol, representant d’UEA turisme, ha fet una crida al sector a afegir-s’hi en aquesta plataforma amb la voluntat de “sumar” i fer més forta i atractiva l’oferta turística que té la comarca; i que gràcies a aquesta aposta amb la plataforma, això permet destacar que “no es vol un turisme enllaunat”, sinó que es vol un turisme a la comarca, desestacionalitzat, i “on les persones tenen un gran paper protagonista” i que el sector, ara més que mai, “ha d’apostar per la digitalització”.
A la presentació hi ha assistit diverses autoritats i representants polítics de diversos ajuntaments de la comarca; la directora del Consorci per la Formació Contínua de Catalunya, Ariadna Rectoret; i empreses del sector. La jornada ha finalitzat amb un networking per part de les persones assistents, que ha permès intercanviar impressions i relacionar-se. L’accés a Visitanoia és: www.visitanoia.cat
Més informació sobre UEA Turisme
UEA Turisme va néixer al 2020, en plena pandèmia de la mà de la Unió Empresarial de l’Anoia, per treballar unitàriament des del sector. Aquesta sectorial aglutina el sector turístic en la seva totalitat (empreses dedicades a l’allotjament, a l’oci, a la restauració, a l’hoteleria, als esdeveniments, l’enoturisme…) i ser a la vegada, un punt de trobada, de suport i de promoció del sector; aglutinant en aquest sentit, a més d’una quarantena d’empreses.