Primers tràmits per gestionar la demanda col·lectiva per l´avaria de telèfon i internet

26.05.2015

La UEA ha començat els primers tràmits per a presentar una reclamació conjunta en relació a l’avaria de telefonia i internet que van patir desenes d’empreses de la comarca.

El primer pas és gestionar les indemnitzacions que han de rebre les empreses per la interrupció temporal del servei de telèfon i internet. En aquest sentit, i tal i com estableix l’article 15 de la carta de drets de l’usuari dels serveis de comunicació electrònica, l’operador haurà d’indemnitzar per a la interrupció temporal del servei telefònic, amb una quantitat que serà almenys igual a la major de les següents:

– El promig de l’import facturat per tots els serveis interromputs durant els tres mesos anteriors a la interrupció, prorratejat pel temps que hagi durat la interrupció

– Cinc vegades la quota mensual d’abonament vigent en el moment de la interrupció, prorratejat pel temps que va durar la interrupció.

En cas d’ interrupció del servei d’accés a internet, també hi ha el dret a una compensació: l’operador haurà de compensar amb el retorn de l’import de la quota d’abonament i altres quotes fixes prorratejades pel temps que hagués durat la interrupció.

Per tal de poder gestionar les indemnitzacions la UEA necessitarà la documentació següent de cada empresa:

-còpia del contracte

-còpia del NIF

-còpia de l’escriptura de constitució de la societat –en el seu cas- o DNI del titular del contracte de telefonia

-les factures dels darrers 5 mesos

-determinar exactament el calendari d’afectació.

Aquest tràmit, no exclou que cada empresa sol·liciti la responsabilitat per danys a través d’un advocat de confiança, o, si es considera oportú, l’advocat de la patronal anoieca). Per aquest tràmit cada empresa haurà de determinar documentalment i fefaentment els danys i pèrdues de negoci.

Altres notícies

La UEA engega un cicle de jornades d’estratègia empresarial

La UEA engega un cicle de jornades d’estratègia empresarial

La Unió Empresarial de l’Anoia engega aquest 2025 el “Cicle de Jornades d’Estratègia Empresarial”, una iniciativa que vol oferir als professionals, i també empresaris/es i emprenedors/es eines i coneixements pràctics per abordar els reptes actuals del món dels...

Impacte de Reempresa al teixit empresarial anoienc

Impacte de Reempresa al teixit empresarial anoienc

El programa Reempresa ha demostrat ser una eina fonamental per al teixit empresarial de l'Anoia, facilitant la continuïtat de negocis i contribuint a l'estabilitat econòmica de la comarca. Què és Reempresa? Reempresa és un model d'emprenedoria que promou la...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.