Gairebé un centenar d’empreses participen a l’inici d’aquesta segona temporada dels Webinars UEA, un cicle de píndoles que tenen per objectiu resoldre els dubtes i necessitats que les empreses han fet arribar a la Unió Empresarial de l’Anoia i dotar-los-hi també d’eines per consolidar-se i créixer davant la situació generada per la pandèmia de la Covid-19. Gràcies a aquest cicle de sessions online, empreses i persones treballadores coneixen de prop com actuar davant el nou escenari que ofereix la pandèmia, en tots els sentits. I a la vegada, donar resposta a totes les preguntes que es puguin plantejar gràcies a la col·laboració d’experts i expertes en les seves respectives temàtiques.
Aquesta segona temporada dels webinars UEA va arrencar amb l’assessor del creixement d’empreses, Oriol López, qui va realitzar una sessió relacionada sobre com créixer davant la covid-19. López va fer una lectura i exposició sobre com d’important és la planificació de les empreses perquè tinguin clares les prioritats, el lideratge i el control: “Quan tot això es compleixi, és el moment d’accelerar”, va destacar. Tanmateix, López també va donar tot un seguit de pautes relacionades perquè les empreses reverteixin aquesta situació, la qual ell va anomenar com a “temps interessants”: des d’ajudar a l’equip a aportar valor al client i a l’empresa, a com d’important és protegir l’estalvi i com saber accelerar i frenar.
L’altre dels webinars que s’han realitzat recentment per donar resposta a un dels dubtes que més tenen les empreses va comptar amb la ponència de César Sánchez, director de l’Oficina de Prevenció de Riscos a Foment del Treball Nacional i Secretari General de Fepime Catalunya. Sánchez va realitzar una sessió sobre quin és el protocol que s’ha d’aplicar a l’empresa quan hi ha un positiu per Covid-19 i va donar un seguit de recomanacions al respecte, així com també, va exposar les diferents actuacions del Servei de Prevenció de Riscos Laborals davant la detecció de casos sospitosos d’infecció. En un dels aspectes que més va incidir -a banda de la pròpia prevenció- va ser l’obligatorietat de redactar ‘informe de confirmació d’aïllament domiciliari.
Recentment, s’ha celebrat un nou webinars UEA. Sota el títol “Emprenedoria de pel·lícula per a la família empresària”, el conseller de famílies empresàries, Jordi Tarragona, va exposar que les empreses familiars comencen per l’emprenedoria d’algú i que si la família propietària perd aquest esperit “és difícil que superi amb èxit els reptes de regeneració estratègica als que abans o després haurà de fer front i que la Covid-19 ens ho ha recordat”. A través de la seva expertesa, Tarragona va fer un repàs molt interessant i dinàmic dels conceptes que engloben l’emprenedoria a través de fragments de pel·lícules: “Els bons emprenedors van més enllà dels diners i deixen un llegat: un món millor del que es van trobar”.
Properament, nous webinars
La Unió Empresarial de l’Anoia ja prepara els nous webinars per als mesos de febrer i març per tal de seguir acompanyant a les empreses i persones treballadores de la comarca. Properament, es parlarà de diverses temàtiques com la gestió emocional, a càrrec del coach Roger Bascones; la “Reforma del Pla General Comptable 2021” amb Jordi Rizo, professor associat de la UAB, membre de l’ACCID, Assessor, professor del màster en Comptabilitat superior i auditoria UAB-CEC, Expert Comptable Acreditat; “Situació actual i perspectives del teixit empresarial” amb Oriol Amat, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra, Degà de la Barcelona School of Management (UPF), Vicedegà del Col·legi del Col·legi d’Economistes de Catalunya i Vicepresident de l’ACCID i “Com afrontar una ronda de finançament: una visió financera i estratègica” amb Fàtima Vidal i Andrei Boar. Aquestes tres jornades compten amb la coorganització de l’ACCID, l’Associació Catalana de la Comptabilitat i Direcció.
Els webinars són gratuïts. Totes les inscripcions es poden fer a la web de la UEA: www.uea.cat o demanar més informació a uea@uea.cat
Bona acollida dels webinars
Fins al moment, s’han realitzat 34 sessions que van iniciar-se el passat mes d’abril de 2020 i s’han tractat temàtiques molt diverses: des de normativa laboral; els ERTOs; la prevenció de riscos; perspectives econòmiques; màrqueting digital; com vendre a través de les xarxes socials; l’e-commerce; ajuts i subvencions, normatives, mesures i ajuts; gestió emocional, d’equips i lideratge empàtic; estratègia empresarial; digitalització i ciberseguretat; fiscalitat, entre altres. I ha comptat amb ponents de nivell per a dur-ho a terme com Oriol Amat, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la UPF; Víctor Moliner, expert i consultor d’empreses en l’àrea de vendes i màrqueting digital; Javier Creus, director i fundador de Ideas for Change, David Font, director de l’Agència Catalana de Turisme, o amb l’exconsellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón.